Przejdź do głównej zawartości

Cambodia 2020


Siemp Reap, 9.03.2020

Witam Was moje Kochane❗😘 / moi Kochani❗😉

Za mna kolejne, bardzo miłe dni. Dni, w ktòrym podròżowałem... Po Kambodży.
Nocowaliśmy z Tata ❤😘💞 w hotelu w Siemp Reap, zaś dni spedzaliśmy podròżując. Wiele zawdzięczamy Taty przyjacielowi Robertowi W. i jego przesympatycznej żonie .
To oni zabrali nas do miejsc, do których sami zabierają klientów. 
Było super❗👌😉 Choć rzeka sama w sobie jest brązowa, żyją w niej kajmany - gatunek krokodylii, a także ryby, żaby, ptaki drapieżne, kozice itp.
Na rzece jest też kościòł katolicki.
Na końcu byliśmy "na polu minowym" 🤣 Tak naprawde, to było pole z minami z Ii Wojny Światowej.
Tam, do boju wkraczają szczury, które dzięki swym powonieniu, potrafią wykryć minę❗

























Po atrakcjach poszliśmy na targ świeżej żywności. Jadłem smażone żaby i inne płazy, świerszcze itp. Muszę przyznać że są bardzo smaczne 😋 👌

7.03.2020

Ten dzień rozpoczął się dla mnie w Noi Café. Wypiłem pyszną Latté, po czym udaliśmy się na zwiedzanie.

  
Zwiedzanie zaczęliśmy od Świątyni Ta-Prohm.
Bardzo stara, została zbudowana w drugiej połowie XII i XIII wieku, pierwotnie nazywanej Rajavihara. Została założo?a przez króla Khmerów Dżajawarmana VII jako świątynia buddyzmu mahajana oraz uniwesytet. 
Od 1992 znajduje się na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO
W odróżnieniu od większości kamiennych budowli kompleksu Angkor, Ta Prohm zachowała się w stanie zbliżonym do tego, w jakim została odnaleziona.
Malownicze połączenie korzeni drzew porastające ruiny świątyni w środku dżunglii, powoduje, że Ta Prohm jest jedną z najczęściej odwiedzanych atrakcji całego kompleksu Angkor.
Inskrypcja na odnaleźonej w Ta Prohm stelli głosi, że w przeszłości zamieszkiwało tu 18 kapłanów, 2740 arcykapłanòw, ponad 2002 asystentów oraz 61 niebiańskich tancerek. W zamkniętym skarbcu świątyni przechowywano 5 ton srebra, 35 diamentów, 45 tysięcy pereł oraz 4500 drogocennych kamieni.
Ruiny kompleksu świątynnego posłużyły w 2001 roku jako tło do akcji filmu Lara Croft: Tomb Rider z piękną Angeliną Jolie w roli głównej.









 













































Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Uzdrowisko Busko-Zdrój

Busko - Zdrój, 6.06.2023  Witam Wszystkich bardzo serdecznie❗ Wczoraj, niestety, ale miałem drobny wypadek... Przewróciłem się pod prysznicem. Rozwaliłem sobie lewą skroń i prawy podkolannik. Ale nie połamałem na szczęście niczego. Byłem w wojskowym szpitalu, żeby na 100% stwierdzić, że nic mi nie jest. Karetką pojechałem. Cały byłem w nerwach. Na szczęście żyje i nic sobie nie zrobiłem poważniejszego. Tylko powieszchowne rany.  Trochę mnie tam potrzymali (w nie pewności...).  Wróciłem do uzdrowiska po kolacji... W Szpitalu Wojskowym  W drodze powrotnej  Deszczyk padał  Zasrańce dachowe ❗❗❗ Szpital "Krystyna"  Róże   Stokrotki

Wieczór autorski przyjaciela

                                                                 Kraków, 24.04.2024 Witam Wszystkich bardzo serdecznie❗️ Tego dnia w Nowohuckim Centrum Kultur y odbyło się " Spotkanie z niezwykłymi ludźmi " ( Cykl motywacyjny Mo niki Meleń) " Przecież świat nie jest taki "  promujący najnowszy (2018) tomik Wiktora Okroja " Nadal jestem ciekaw ",  w tym świetny koncert, reportaż, kawa i dużo pozytywnej energii. Muzyka - moja pasja! koncert mojego przyjaciela, utalentowanego muzyka, autora tekstów i poety - mojego przyjaciela -  Wiktora Okroja  ale też innych. Na przedstawienie zabrał mnie Kamil😉, mój nowy przyjaciel z  "Kliki". Był przygotowany na transport tramwajem, jednak Babcia 💖😘 zamówiła nam bus "Partner" (w obie strony)..  Byliśmy dużo przed spektaklem. Więc, poszliśmy na pogaduchy przy piwku 😂😂. Wyluzowani wkroczyliśmy na publikę.  Wiktor i inni artyści dali świetne pokazy. Jestem bardzo zadowolony i uszczęśliwiony.   Jedn

Poland 2023:

Kraków, 3.10.2023 Witam Wszystkich bardzo serdecznie! Tego dnia pojechałem na Warsztaty Terapii Zajęciowej Kliki na Podchorążych 3. Po przywitaniu wszystkich uczestników i terapeutów, poszedłem do pracowni ceramicznej. Tam, po dodaniu sobie powera kawą 😂 💪💪 robiłem to, co powiedziała mi Krysia, czyli zdąłem się malowaniem figurek ceramicznych farbą, która nie miała żadnego koloru. Tak zmalowałem dużo 😆😆😆😆😆  Przerwa śniadaniowa potem była, a następnie poszliśmy na kolejny mecz Bocchia. do malowania  po zmalowaniu 😉